Dziecko,


sto masek, sto ról zdolnego aktora. Inne wobec matki, inne wobec ojca, babki, dziadka, inne wobec surowego i łagodnego nauczyciela, inne w kuchni, wśród rówieśników, inne wobec bogatych i biednych, inne w codziennej i świątecznej odzieży.

Get Adobe Flash player

Najnowsza galeria

Galeria 2-3-4-latków

prace przedszkolakow

Galeria 5-latków

prace przedszkolakow2

KONKURS

„Czytające rodziny”

Opracowała:

Grażyna Jeziorna

Wstęp

Książki są źródłem niewyczerpanych wrażeń, przeżyć i wzruszeń. Uczą mowy ojczystej, wzbogacają   słownictwo dziecka, rozwijają zainteresowania, pomagają dzieciom w przyswajaniu pewnych treści. Poprzez utwory literackie dziecko uczy się odróżniać prawdę od fałszu, dobro od zła. Książka pomaga dziecku zrozumieć świat, dostrzegać i cenić ważne wartości społeczne: koleżeństwo, poszanowanie pracy, poczucie honoru, poszanowanie drugiego człowieka. Pomaga kształtować pozytywne cechy charakteru: uczynność, miłość, opiekuńczość, wrażliwość, tolerancję. Dlatego już od najmłodszych lat powinno się w nim rozbudzać zapał i zamiłowanie do książek. Pierwsze lata edukacji  to okres pierwszych fascynacji i nawyków czytelniczych, a także największej podatności na odbiór literatury dziecięcej. Przygotowanie dzieci do umiejętności dokonywania dobrych i mądrych wyborów spoczywa więc na nas wychowawcach i nauczycielach ale także rodzicach.

 

Więcej czytaj w załącznikach:

 

Attachments:
Download this file (Innowacja pedagogiczna.doc)Innowacja pedagogiczna.doc[ ]53 kB
Download this file (Innowacja pedagogiczna.pdf)Innowacja pedagogiczna.pdf[ ]272 kB